רשימת הזוכים המלאה
25.6.17

 

התחרות הבינלאומית

חבר השופטים: יו”ר-דימיטרה קאריה,  עילית זקצר, ערן קולירין, יבגניה דודינה, זואי רוסיון, בן תומפסון, מיכאל מרצ׳אק

 

פרס הסרט הטוב ביותר התחלק בין שני סרטים:

גאות ושפל (Wild Tides)– טאיוואן בימוי: לו פו-שון (האוניברסיטה הלאומית של טאיוואן לאמנויות)

סייד ((Seide – ארה”ב,  בימוי: אלנורה אוסמונליבה (בית הספר לאמנויות ע”ש טיש, אוניברסיטת ניו יורק)

מנימוקי השופטים:

“סייד מספר סיפור מבוים ומשוחק באופן יפהפה, שאיפוקו היוצא דופן מניע את הצופה להתרגש באמצעות הצילום המרהיב”

“גאות ושפל – על רוח הנעורים, תום, צורה והמקרה שכנגד הצורה ועל החופש האמיתי שאין לו מחיר ותחליף ביצירת אמנות.”

 

פרס הבימוי הטוב ביותר

האומנות של הבלתי נראות The Art of Not Appearing , (ארה”ב), בימוי: פרנילה ריבדאל הלוויק (אוניברסיטת קולומביה)

“חבר השופטים התענג על הסגנון הוויזואלי, ההומור והדמיון הנפלא של סרט זה, על הצורה שבה הסיפור, מסופר בתערובת מתוחכמת ובקול ומקורי.”

 

פרס התסריט

בן ממשיך (ישראל) , בימוי ותסריט: יובל אהרוני (בית-הספר לקולנוע וטלוויזיה ע״ש סטיב טיש, אוניברסיטת תל-אביב)

“על המילים ומה שביניהן. על מה שנאמר ובעיקר על מה שלא נאמר, אנחנו מעניקים את פרס התסריט לסרט שפרט על העדינים שבנימי ליבנו”.

 

פרס הצילום הטוב ביותר

לילה בטוקריקי (רומניה)  צילום: לורנטיו רדוקאנו (האוניברסיטה לאמנות תיאטרון וקולנוע “א. ל. קרגיאלה”)

מנימוקי השופטים: ” סרט המשלב באופן מושלם בין צורה לסיפור, מחצין ומדגיש את התוכן מבעד לפריימים מדויקים ויפים על אף הגיחוך שבהם.”

 

פרס העריכה הטובה ביותר:

בית-הספר היסודי דקאלב ( ארה”ב), בימוי: ריד ואן דיק (בית הספר לתיאטרון קולנוע וטלוויזיה, אונ’ קליפורניה)

“על אף שנושא התקיפות בבתי-ספר אמריקאים נראה לא מעט על המסך, סרט זה נוגע בקהל באמצעות מגוון רגשות חזקים, הופעה מרשימה של השחקנים ועריכה מבריקה. העריכה מעניקה לסרט את הקצב הנכון, כפי שהסיפור דורש”.

 

ציון לשבח:

גבי (גרמניה), בימוי: מיכאל פטר נתנסקי (אוניברסיטה לקולנוע קונראד וולף, בבלסברג)

“סרט שלוקח את הקהל בכל תפנית של עלילה למקום הכי פחות מצופה, על יצירת דמות מרתקת ונוגעת ללב, ועל היכולת למצוא את הקסום והנסתר גם בתוך היום יום והבנאלי.”

 

התחרות הישראלית

חבר השופטים : יו”ר – יוסף סידר, ענת שפרלינג, קורד דופה, אן פארן, איסטבן בורבאס,

 

פרס הסרט הטוב ביותר

לילה חסר שחר –  בימוי: שרה בוזקוב (מנשר לאמנות)

מנימוקי השופטים:” בסרט קצר ושלם זה. יוצרת הסרט וצוותה המצוין לפני המצלמה ומאחוריה, הצליחו ליצור הרמוניה נדירה בין המרקם הוויזואלי לבין ליבו של הסיפור. כל שוט הוא פואטי, כל שורה בדיאלוג מדויקת רגשית. כנות ישירה משתקפת בבחירות הפשוטות והקונספטואליות של הבמאית. לא רק שהסרט מהפנט לצפייה, הוא גם בעל חשיבות חברתית עמוקה, בישראל באופן ספציפי אך גם לעולם כולו. בשל מבחר סיבות אלה בחרנו להעניק לו  את פרס הסרט הטוב ביותר של התחרות הישראלי.

 

פרס הצילום הטוב ביותר

אש תוקד – יוצר הסרט: טוהר לב ג’ייקובסון  (מוסררה, בית-הספר  לאמנות ולחברה ע”ש נגר)

מנימוקי השופטים: ראינו בתחרות הישראלית עבודות צילום רבות, נהדרות והבחירה בסרט אחד לא הייתה קלה. לשם כך נעזרנו בדבריו של טולסטוי: “בתוך הכפר שלי, אני יכול למצוא את כל העולם״. הסרט שבחרנו צולם ביום אחד בפארק, ומצליח בזכות דיוק והעמדת מצלמה מוקפדת לפתוח בפנינו עולם שלם.

 

פרס העריכה הטובה ביותר

תמר ואמנון – יוצרת הסרט – שיר ניומן (מכללת סמינר הקיבוצים)

מנימוקי השופטים: “תמר ואמנון,הוא סרט מיוחד במינו. סרט שהרגשנו שכולם בכל מקום צריכים לראות. הנושא הקלאסי מסופר באופן יפה ומוצג בצורה מינימליסטית. הוא מזכיר לנו שלידה היא אירוע שאנו צריכים להתייחס אליו כקדוש ושאנו בעצם חלק מהאדמה. במיוחד נגע לליבנו, הקשר החם בין האב לאם הנחשף בעת הלידה. ראוי לציון גם הפסקול הנפלא המלווה את הסרט בצורה כה נהדרת.”

 

פרס התסריט הטוב ביותר

כמו בבית – יוצרת הסרט – שירה מישר (מעלה, בית-הספר לטלוויזיה, לקולנוע ולאמנויות, ירושלים)

מנימוקי השופטים:”סיפור על בדידות המצליח להימנע מקלישאות ומאפשר מבט אישי על גיבוריו. תסריט כתוב היטב, עדין אך עוצמתי,נמנע מדרמה מוגזמת ומתמקד במשחק מאופק ובמחוות קטנות המשוחקות נפלא על ידי יבגניה דודינה ויואב הייט.”

 

פרס פורום המבקרים:   212 – בימוי: בעז פרנקל  (ביה”ס סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה, ירושלים)

חברי פורום המבקרים: עופר ליברגל, ד”ר פבלו אוטין, אלברט גבאי

 

פרס חביב הקהל

לא בבית ספרנו -בימוי: רני אבידן (בית-הספר לקולנוע וטלוויזיה ע”ש סטיב טיש, אוניברסיטת תל אביב)

 

ציונים לשבח:

בתים – בימוי: עומר רדק (מנשר לאומנות)

השירה מצקת- בימוי:  ענת קרמין (ביה”ס לקולנוע וטלוויזיה ע”ש סטיב טיש, אוניברסיטת תל אביב)

זכרוני לברכה- בימוי:  דניאלה מרוז (בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים)

שאריות –  בימוי: יעל ארד צפריר ( ביה”ס לקולנוע וטלוויזיה ע”ש סטיב טיש, אוניברסיטת תל אביב)

 

 

תחרות הסרט העצמאי הקצר

חבר השופטים: זהר וגנר, יאנוש בילסקוב-יאנסן, עמיר מנור

 

פרס  ראשון

תא קולי  – בימוי: אמיר פרכדין

“סרט מכמיר לב. ייחודו בכך שהוא מצליח לעורר רגשות עזים בשקט ובעדינות, בצניעות ובחידתיות, הסומכת על האינטליגנציה של הצופה. הדלות המאפיינת את חדרו של הפועל הצעיר אקראם, מאפיינת גם את הצילום והמלאכה הקולנועית המדויקת. לצד הדלות, מתקיימת גם חזרתיות, הממחישה את המושגים שבהם הסרט עוסק: ׳בית׳ ו׳שייכות׳. מעל כל אלה מרחפת תחושה קשה של היעדר וזרות  – למרות תשוקתו הגדולה של אקראם להרגיש שייך”.

 

פרס שני

חייל לארג’ – בימוי: נעה גוסקוב

“קומדיה מצחיקה, קצבית ומסוגננת, העוסקת בגלוריפיקציה של החייל הישראלי בתקופת מלחמת יום כיפור. ולעומת אותו מעמד מיתי של ״החייל לארג׳״, ניצבת גם אנושיותו, קטנותו, עליבותו של החייל, שאינו דמיוני.  העיצוב האמנותי, קצב העריכה, הדיאלוגים, המוזיקה המקורית ובעיקר השחקנית המצוינת נטע רוט, יצרו סרט תוסס שאי אפשר להישאר אדישים אליו. הוא מצליח לא רק להצחיק אלא גם לספר משהו על העורף הישראלי בתקופת מלחמה”.

 

ציון לשבח

החייל האלמוני – בימוי: יפים גרבוי

“סרט תיעודי בעל סגנון לא שגרתי, המשרטט פורטרט של קשיש המישיר מבט אל הנעורים האבודים. הבמאי משחק עם גיבורו במשחק אסוציאציות ובעזרתו הוא יוצר איתו קשר אינטימי מרגש. העדינות ניכרת בכל צורותיה של עבודת הבמאי. כשהוא מציע לחייל בדימוס, החנוט במדיו הישנים עטורי המדליות, המעידים על עברו המפואר, להסיר את חולצתו, הוא מבקש, ומשאיר לגיבורו את האפשרות לסרב”.

 

Speech up – תחרות יצירות קצרות בנושא חופש הביטוי

דמיונה – מורן אסרף

הבלדה לקליק בייט – רותי זסלבסקי

בשיתוף עם תאגיד השידור הישראלי, ׳כאן׳

 

קצר על הדרך שחור לבן 

הפרויקט הזוכה ׳אמהות׳ – נועה גוסקוב ואור סיני

בשיתוף עם קרן גשר לקולנוע רב תרבותי